loading...
رویت_اخبار فناوری
حمیدرضا احمدزاده بازدید : 18 یکشنبه 11 آبان 1393 نظرات (0)

گوگل قصد دارد مشکل انتقال اطلاعات بین اندروید و آی او اس را ساده تر کند تا کاربران به راحتی بتوانند فایل‌های خود را بین ابزارهای تحت این سیستم‌عامل‌ها منتقل کنند.

 

در حال حاضر سرویس‌های جالب و کاربردی وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توانید فایل‌های مورد نظر خود را بین ابزارهای مختلف منتقل کنید. اما این سرویس‌ها تنها بین ابزارهای تحت یک پلتفرم قابل استفاده هستند. حال گزارش شده که گوگل در تلاش است تا روشی را ایجاد کند که از طریق آن بتوان چنین قابلیت‌های را بین پلتفرم‌های مختلف تجربه کرد.

چند وب‌سایت از جمله اندروید پلیس، تکاریس و گیگااوم، اسنادی را بدست آورده‌اند که نشان می‌دهد گوگل در حال توسعه‌ی سرویس جدیدی است که از طریق وای-فای قادر به انتقال اطلاعات بین ابزارهای مبتنی بر اندروید و iOS است.  گفته می‌شود این سرویس از اطلاعات موقعیت کاربر استفاده می‌کند تا ارتباط بین دو ابزار را ایجاد کند. پس از برقراری ارتباط، می‌توان موقعیت جغرافیایی، تصاویر و اطلاعات دیگر را بین دو ابزار به اشتراک گذاشت یا فایل‌های موجود در سرویس‌های ابری مثل گوگل داریو یا دراپ‌باکس را برای دیگری ارسال کرد.

هنوز هیچ‌کدام از این اطلاعات توسط گوگل تایید یا تکذیب نشده‌اند، اما شواهد نشان می‌دهند که طی هفته‌های آینده شاهد معرفی رسمی این سرویس خواهیم بود. ظاهرا این سرویس قرار است از طریق اپلیکیشن‌های گوگل در دسترس کاربران قرار گیرد و استفاده از آن نیز محدود به محیط همان اپلیکیشن‌ها خواهد شد. مگر اینکه اپل اجازه‌ی دسترسی سراسری این سرویس را در iOS میسر کند که البته احتمال آن بسیار کم است.

برچسب ها اندروید , ios , گوگل ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
مارا در آپارات دنبال کنید. http://www.aparat.com/roit
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    برند مورد علاقه شما کدام است؟